Meat / Meat

Weest vruchtbaar en wordt talrijk en vervult de aarde. En de vrees en de schrik voor u zij over al het gedierte der aarde en over al het gevogelte des hemels.

( genesis10 vers 2 )

De lokatie van Museum Perron Oost naast het voormalige slachthuis inspireerde tot de titel van deze expositie Meat/Meet. De ambivalente houding van de mens ten opzichte van de dierenwereld. Aan de ene kant de schoonheid van het dier an sich en de schoonheid van de innige relatie van mens en huisdier tegenover de onverschilligheid en wreedheid van dezelfde mens die deze fraaie creaturen slechts als vlees ziet. Deze ambiguïteit zal tot uiting komen in een esthetisch, sociaal en realistisch component.

Jelle Kampen toont beelden die de angst voor het eigen lichaam (bloed, organen, vlees) verzachten en milder maken. het lichaam als voertuig waarbij je niet onder de motorkap wilt kijken. Rob van der Schoor laat naast een aantal objecten op het perron een aantal schilderwerken zien die de relatie tussen mens en dier op beeldende wijze tonen. Het sociale aspect wordt ingevuld door Rob van der Schoor die op  zaterdag 22 augustus vanaf 13 uur een openbare schilder-/ tekenles geeft aan de hand van stillevens van dierlijke producten op het perron. De resultaten zullen een onderdeel vormen van de opening.. Materiaal is in principe aanwezig maar er mag ook zelf materiaal meegenomen worden. Opgeven kan via rob@robvanderschoor.eu .