Buur(t)man, duet voor een individu – Monique Duurvoort

Zwarte man van middelbare leeftijd reflecteert op zijn leven tot dusver. Als vertrekpunt hiervoor neemt hij de observatie van zijn directe en indirecte omgeving en de conclusies die hij hieruit trekt.

In Buur(t)man begint ons hoofdpersonage zijn gevoelsmatige jarenlange onvermoeide pogingen tot aanpassing en integratie aan zijn omgeving en de hoop er geaccepteerd en in opgenomen te worden ter discussie te stellen. Hij begint zijn afhankelijk zijn van zijn omgeving en de verbondenheid ervan met zijn zelfbeeld onder de loep te nemen. Hoeveel tijd van zijn leven heeft hij besteed aan het creëren en presenteren van een beeld van hemzelf zoals zijn omgeving het graag ziet? En waarom heeft hij hier zoveel waarde aan gehecht? Waarom heeft hij nooit dezelfde moeite gedaan om voor zijn ‘echte’ zelf op te komen? Een confrontatie met het dramatische contrast van persoonlijke verwachtingen en (die van) een omgeving volgt.

Vrij 7 juni: 20:00u (première)

Za 8 juni: 16:00u en 20:00u

Zo 9 juni: 16:00u en 20:00u

Locatie: Museum Perron Oost
Adres: Cruquiusweg 11, 1019 AT Amsterdam

Toegangsprijs: € 7,-
reserveren:
info@museumperronoost.nl

Foto © Dephoid | Alexander van der Linden Dance Photography.