6, 7 en 8 september  Festival Perron Oost

Klik op bovenstaande link voor de foto’s.

De afsluitende voorstelling van Olivier  Provily wil de nabijheid van de geschiedenis  van de Amsterdamse Rietlanden tijdens de oorlog voelbaar maken, en zal verhalen, getuigenverklaringen en herinneringen aan deze donkere dagen ophalen Een ceremonie wordt het, er valt immers wel wat te herdenken;  een muzikale en theatrale herdenking met een virtuoos violist en een even virtuoze trombonist. Melancholische, maar ook hoopvolle klanken.

In het perronhuisje wordt een tekst van Wanda Reisel uitgevoerd; aan het woord is de moeder van Arnon Grunberg, die nu eens haar verhaal verteld. Tot slot zal een koor van robuuste scheepsmannen deze theatrale herdenkingsceremonie“ afsluiten.Het werk van Olivier Provily, die deze improvisatie-herdenking regisseert, staat bekent om de verstilling en tijdloosheid; verwacht dus niet louter amusement, maar laat u meevoeren in de stilte en de tijd!