Op het perron in het perronhuisje opent op zondag 17 april een tentoonstelling met zeer kwetsbaar en persoonlijk werk van Milja Boost. Milja toont schilderijen gebaseerd op het oorlogsverhaal van haar Joodse vader, die als enige van zijn familie de oorlog heeft overleeft. Zij heeft dit gedaan naar aanleiding van het 3 uur durende interview dat haar vader gaf aan de Shoah Foundation. Speciaal voor deze tentoonstelling heeft Milja kleurplaten gemaakt van haar werk, die in het museum ingekleurd kunnen worden.

Milja Boost heeft het oorlogsverhaal van haar Joodse vader visueel gemaakt. Haar vader heeft als enige van zijn familie de oorlog overleefd. De werken met oliepastel op linnen verbeelden taferelen uit de onderduik, de transporten en Auschwitz.

De werken zijn zeer toegankelijk. Milja schrijft hier zelf over:

“Mijn werk is vervaardigd uit oliepastel op linnen. Het felle expressieve kleurgebruik moet zorgen voor een sterk contrast in de werken en is bedoeld om de kijker in eerste instantie op het verkeerde been te zetten, zodat de beelden uit de Tweede Wereldoorlog (die vaak in zwart-wit) zijn, opvallen en niet aan de nieuwste generatie voorbijgaan.

Milja Boost maakte ook werk op glas. Scherven waarop flarden van haar familiegeschiedenis staan. Niet alleen het Joodse verleden van haar vader, maar ook haar eigen verhaal van de tweede generatie is daarin verwerkt.

Kinderen kunnen Milja spreken en kleurplaten inkleuren, die Milja speciaal voor deze expositie zal maken van haar werk.
De tentoonstelling is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.

Entree: Op basis van vrijwillige bijdrage
Openingstijden: Iedere woensdag van 13:00 – 17:00 uur en op afspraak. Op 4 mei geopend  van 13:00 – 17:00 uur. En op 5 mei geopend van 12:00 – 21:00 uur.

Meer informatie via: www.museumperronoost.nl & https://www.facebook.com/MuseumPerronOost/