22 oktober tot en met 4 december  “Werk in uitvoering”  Hans Lunteren

Hans van Lunteren (1957) woont in het Oostelijk Havengebied. Zij is geboren op een scheepswerf in Kinderdijk en haar eerste zeven levensjaren bracht zij door op deze indrukwekkende plek. Zij speelde verstoppertje tussen ijzeren platen, liep naar de kleuterschool over lange rijen opgestapelde ijzeren balken, klom in hijskranen, doolde met haar broertjes rond in fabriekshallen, tussen heftrucks en op de scheepshelling waar altijd aan boten gebouwd werd. Met op de achtergrond de rivier waar dag en nacht schepen uit alle windstreken voorbij voeren.

Op zee beleefde zij met haar ouders en broers geweldig spannende, prachtige zeiltochten. Niet alleen in Nederland, wat te zien is aan de op deze reizen gebruikte zeekaarten in Museum Perron Oost. De tekeningen van de bootjes van Hans van Lunteren zou je kunnen zien als een metafoor voor de reis door het leven, voor ontmoeten, kruisen, aankomen en vertrekken. Ze is in MuseumPerronOost aan het werk vanaf 20 oktober. Haar tekeningen op de muren van Museum Perron Oost zullen te zien zijn tot 4 december.

De finissage is zaterdag 30 november tussen 14.00 en 17.00 uur.