Counter Clockwise – 11 tot 17 juli 2014

Rietveldstudente Roos Breeuwer toont tussen 11 en 17 juli ‘Counter Clockwise’. In deze expositie staat haar videokunst centraal, onder andere met videoportretten van buurtbewoners. Hoe verandert tijd de mens en zijn omgeving? Wat is jouw beeld van tijd?

“Wanneer het straatbeeld voorbij trekt vormt het lichaam de beweging.
Ik beweeg, ik verander, ik tel de woorden, ik tel de tonen, ik vergeet de tijd.”

Het museum is tijdens deze expositie van alle kanten interessant door de video-installatie die constant in beweging is. ‘Counter Clockwise’ gaat de dialoog aan met de bezoeker en onderzoekt het alomvattende concept tijd. Ook buiten openingstijden is de video-installatie te bekijken door de ramen van het museum.

Vernissage
Op vrijdag 11 juli opent de expositie om 17.00 uur met gesprekken, drankjes en hapjes. Je bent van harte uitgenodigd!

Openingtijden:
Zaterdag en zondag: 11:00 uur — 13:00 uur
Woensdag: 14:00 uur — 16:00 uur

Performances:
Op zondag 13 juli om 13.00 uur zie je een heuse ‘Square Dance’: een dans op het ritme van de metronoom in de vorm van een vierkant. De dans komt ook in de video-installatie in het museum. De dans wordt uitgevoerd door Leonie Kuiper, het kostuum is gemaakt door Tessel Bruhl en geïnspireerd op de beweging van een vis.

Op woensdag 16 juli zie je vanaf 19.30 uur een performance van Sunghun Kim & Petros Panagiotis Orfanos, die zich laten inspireren door de definities in taal en de manier waarop taal tijd aanduidt.