Over deze expositie:

Voor deze tentoonstelling in Museum Perron Oost, heeft Giorgos Gripeos mensen met verschillende achtergronden, leeftijden en nationaliteiten, gevraagd om hun eigen huis te bouwen. Bedrijven uit de buurt heeft hij benaderd voor de “ingrediënten” om deze tentoonstelling mogelijk te maken.

‘Samen herschrijven we onze verhalen, herontdekken we onze wegen en herbouwen we onze steden. Constant in beweging en in ontwikkeling.’

Alle huizen zullen worden tentoongesteld in het museum in een daarvoor speciaal gemaakte installatie.

Over Giorgos Gripeos:

Georgios is geboren in 1973 in Piraeus, Griekenland. Sinds 2002 woont en werkt hij in Amsterdam. Hij heeft een BFA van de Gerrit Rietveld Academie in Nederland en heeft zowel solo als groepstentoonstellingen gehad in binnen en buitenland.

Polyglossia op de Onasis Cultural Center 2011, Depression Era in het Benaki museum 2013 en op de Thessaloniki Bienalle 2015. Hij is ook oprichter van Meyouthemus.

Zijn werk betreft vooral installaties en interactieve performances. De elementen samen fungeren als een geïmproviseerd en sensitief instrument. Een plek waar object en subject met evenveel respect worden behandeld. Zo ontstaat een netwerk van betekenissen en associaties, waarbij de bezoekers gevierd worden, waar ze zelf het belangrijkste zijn en dus kunnen participeren en het werk mogen voltooien.