Amsterdam en Indonesië hebben een lange en tumultueuze relatie. Kunnen we elkaar beter begrijpen door verhalen van onze beladen geschiedenissen te delen? Vier kleine buurtmusea gaan deze uitdaging aan. Als eerste tentoonstelling van het overkoepelende Museum om de Hoek belichten zij Multatuli’s invloed in de stad – toen én nu.

Museum om de Hoek is het samenwerkingsverband van een groot aantal kleine musea in Amsterdam. Met gebundelde krachten presenteren zij van maart 2022 tot september 2025 zich in het tijdelijke onderkomen van het Amsterdam Museum. Als eerste zijn het Buurtmuseum Indische Buurt, Cacao Museum, Multatuli Museum en Museum Perron Oost met het overkoepelende thema Amsterdam/Indonesië, nog tot 28 augustus te bezichtigen.

10 augustus 2022 is er een speciaal programma in het Amsterdam Museum met Ranchi Baby Henk Eyck. Voor meer informatie zie: publieksprogramma Museum om de Hoek

Dit project is mede mogelijk gemaakt door het AFK.