Van 22 december 2023 tot 8 april 2024 te zien bij Museum Perron Oost

De sculptuur toont een representatie van een spirit, een bemiddelaar, een ‘vruchtbaarheids’ object, een daimon[griekse mythologie], een goedwillend bovennatuurlijk wezen, die zich ergens begeeft tussen de goden en stervelingen. Zonnewezen. Als bron van alle wijsheid.
Deze figuur is gemaakt van hergebruikt hout, verlijmd en opnieuw gezaagd, krachtig en intuiitief van vormgeving. Kleur en delen van textiel dragen bij aan de spirituele verbindende rol die het krijgt. Bemiddelaar tussen de mens en de beeldende kracht van kunstwerken.
Deze transfer -identiteit -staat niet op een sokkel een verheven plek, maar tussen het publiek.
In dit geval op de grond in het museum Perron Oost.

Leerlingen van het MLA2 hebben vlechten gemaakt van meegebrachte textiel.
Deze vlechten, verbindingen, hangen in het museum aan het beeld SPIRIT met het idee om een collectivieit van alle individuen te maken, en zo hoop en vertrouwen voor de toekomst af te dwingen.

Spirit heeft in de zomer van 2023 op Art-Zuid gestaan. Voor meer info: https://artzuid.nl/kunstenaars/piet-van-de-kar/