Frank Brakel brengt Fritz Kreisler ten gehore, o.a  Liebesleid und Liebesfreud

Wandeling in de voetsporen van Joden in Amsterdam Oost, het persoonlijke verhaal bewoners Jeannette de Geus en Frank Brakel.
Ga mee op zoek naar voetsporen van Nederlandse Joden tijdens een wandeling door het Oostelijk Havengebied.

Buurtbewoners Jeannette de Geus en Frank Brakel ontdekten een schuilkelder in hun huis aan de Oostelijke Handelskade. Deze ontdekking leidde bij hen tot het voornemen om te gaan zoeken naar sporen. Tijdens een wandeling vertellen ze over de geschiedenis van hun Joodse familie. Na afloop van de wandeling muziek, haringsalade volgens geheim familierecept, lancering van de speciale wijn “Amsterdamse Parel” van wijnboeren Henk en Els Timmermans en meer verhalen bij Gare de l’Est.

Vertrek om 15.00 vanaf kruising Sparrenweg en de 1e Oosterparkstraat naar Museum Perron Oost. Verwachte aankomst 15.50. Met welke verhalen kom jij aan?
Van 3 tot 17 mei is bovendien de tentoonstelling “Sporen van Joden in Amsterdam-Oost” te zien in Museum Perron Oost, gecureerd door Jeanette en Frank. Dagelijks geopend tussen 11:00 en 13:00 uur, behalve op 4 en 5 mei.